Společnost Microsoft kupuje dodavatele reklamy v oblasti e-commerce PromotelQ

Microsoft získal marketingovou platformu PromotelQ. PromotelQ je automatizovaná platforma pro marketing produktů, jež umožňuje výrobcům značek zobrazovat sponzorované reklamy na webových stránkách zúčastněných maloobchodníků, díky tomu zvyšuje viditelnost a generuje zisky z těchto webů. Společnost rovněž nabízí jak maloobchodníkům, tak inzerentům, řídící panely pro analytiku  a  sledování výkonů jednotlivých kampaní.
Tato platforma funguje podobně jako HookLogic, kterou získala v roce 2016 společnost Criteo. Naopak Google experimentoval s provozováním produktových reklam prostřednictvím programu AdSense pro Google Shopping, nicméně tento program se nikam neposunul od svého zavedení v roce 2014. Amazon, a nyní také Walmart, mají své vlastní nabídky reklam sponzorovaných produktů.
Z jakého důvodu by nás toto mělo zajímat?
Programy, které jsou zaměřené na podporu maloobchodníků, jako zákazníků, jsou oblastí zájmu společnosti Microsoft, získání PromotelQ  je tedy dalším logickým krokem, jak víc proniknout do této oblasti. Microsoft se chystá spojit veškerou svou umělou inteligenci a strojové účení  s technologiemi PromotelQ. Cílem tohoto kroku je možnost umisťování reklam společnosti PromotelQ. Microsoft očekává, že všechny integrace budou dokončeny koncem tohoto roku. Navíc, toto spojení může pomoci Microsoft Advertising vyřešit neustále volání inzerentů po větším dosahu.
Microsoft Advertising nabízí své produktové reklamy na webu Bing.com, ale jeho dosah je limitován a není tak velký jako u Google a Amazon. Portfolio klientů PromotelQ obsahuje tisíce globálních značek a maloobchodníků.
„PromotelQ je průkopníkem v přístupu soukromého trhu k marketingu digitálních dodavatelů. Technologie společnosti PromotelQ strategicky doplňuje aktuální nabídku maloobchodní reklamy Microsoftu, díky tomu společně zpřístupníme maloobchodníkům technologické portfolio, a tedy řešení pro modernizaci jejich e-komerčních platforem. Díky tomu bude možné maximalizovat jejich monetizační možnosti,“ řekl Rik van der Kooi, viceprezident Microsoft Advertising.
Další zajímavosti

  • PromotelQ si nadále ponechá svou vlastní značku a stane si divizí v rámci společnosti Microsoft Advertising. Podmínky a další detaily tohoto kroku nebyly dosud poskytnuty.
  • Kroger, Kohls a Overstock.com patří mezi současné zákazníky společnosti PromotelQ.
  • Mezi inzerenty PromotelQ nyní patří například Sony, P&G, Kraft a HP.