Google Search Console opouští nastavení preferované domény

Google oznámil, že již dále nebude podporovat nastavení preferované domény v Google Search Console. Ve zkratce, tato funkce se nepřesouvá ze staré verze Google Search Console na novou verzi.
 
Nastavení preferované domény.
 
Nastavení preferované domény je funkce staré verze Google Search Console, která byla součástí této sady nástrojů snad od té doby, kdy byl tento nástroj pojmenován ještě Google Webmaster Tools. Dovolí vám tak komunikovat a sdělit Google, že máte nějakou preferovanou doménu, kterou byste chtěli, aby používali k indexaci vašich webových stránek, což je také jinými slovy řečeno jako kanonická doména.
Google odstraňuje tuto funkci, protože je nyní možné vybrat si preferovanou doménu na základě rozličných signálů, které Google zpracovává.
 
Stávající nastavení nebude respektováno.
 
Google sdělil, že tato funkce jde pryč z Google Search COnsole a nebude se přihlížet na stávající nastavení a konfiguraci. Google také uvedl, že: „s touto změnou nastavení již dále nebudeme využívat jakékoliv existující nastavení preferované domény v Google Search COnsole.“
 
Co vlastně mám dělat teď?
 
Nyní můžete Google sdělit vaši preferovanou doménu skrze dobrou architekturu stránky. Google uvedl, že nyní můžete použít tyto čtyři metody nebo si můžete přečíst tento nápomocný dokument, který pomůže Google určit vaši kanonickou doménu.
 

  1. Používejte rel=“canonical“ odkazový tag na HTML stránkách
  2. Používejte rel=“canonical“ http titulek
  3. Používejte sitemapu
  4. Používejte 301 redirekty pro zastaralé URL adresy

 
Proč na tom záleží.
 
Pokud právě nyní spoléháte na Google, že vybere vaši preferovanou doménu skrze toto nastavení, tak tohle spoléhání se tímto dnem končí. Budete si muset zajistit, že vaše kanonická URL adresa, vyplněná u Google, neprodělala žádné změny s tímto oznámením. Google nikde netvrdí, že tuto změnu nebude nijak správcům webů, vývojářům či vydavatelům oznamovat skrze Google Search Console, pokud to vyústilo ve změnu vaší kanonické URL adresy v Google indexu. Namísto toho budete muset provádět audit vašich Google výsledků, abyste se ujistili, jestli se udály nějaké změny.