Neopomeňte optimalizaci

Pokud někdo podniká na internetu, ale nevyužívá při tom služeb optimalizace pro internetové vyhledávače, může sice také zažívat podnikatelské úspěchy, ale tyto mu určitě nejsou zaručené. Dá se říci, že dočká-li se někdo zdaru v internetovém podnikání i bez optimalizace, má prostě štěstí, že je buď jeho web s nabídkou dokonalý i tak, sám o sobě, nebo právě v tomto oboru panuje natolik nízká konkurence, že se tu uspěje s kdejakou nabídkou.

binární kód

Jenže takové štěstí určitě nemá každý z internetových podnikatelů. Mnoho takových lidé sice také sní o úspěších, jenže tyto se třeba i celou věčnost ne a ne dostavit. A to nemusí souviset s nezájmem o nabídku, která se tu internetové veřejnosti předkládá, ale s tím, že má web, na kterém je tato zveřejněna, natolik zásadní nedostatky, že se tyto podepisují na tom, jak dobře je web předkládán internetovými vyhledávači těm, kteří právě takovou nabídku hledají.
Internetové vyhledávače jsou prostě ‚vybíravé‘. Mají svá pravidla, podle kterých posuzují jednotlivé nalezené nabídky, a když se web nezdá podle takových kritérií dost dokonalý, je odsunut až kamsi za nabídky, jež vypadají relevantněji a dostanou se tak hledajícím lidem na oči přednostně.

ilustrace SEO

A co je úkolem optimalizace pro internetové vyhledávače, zkráceně SEO? Je to právě odstraňování toho, co optimalizovaným webům ve zmíněném ohledu škodí, co je činí z úhlu pohledu internetových vyhledávačů nedokonalými a zřejmě víceméně nežádoucími.
Optimalizace prostě vylepší web tak, aby tento co nejvíce vyhovoval tomu, co od něj internetové vyhledávače očekávají. A když k tomu dojde na dostatečně vysoké kvalitativní úrovni, posouvá se odkaz mířící na takový web kupředu, tam, kde je hledajícím lidem snadno dostupný a kde bude zřejmě navštíven.
A proto je optimalizace tak důležitá. Je jí potřeba, aby se dočkal web, který to potřebuje, větší návštěvnosti. Která přivádí nové zákazníky a tím i ekonomický efekt.