Věděli jste, že nyní můžete hlásit spam, který je spojený s Google Mapami, a také můžete hlásit další porušení a útoky Google?

Google pro určitá místa má svůj velký podíl nejrůznějšího spamu a problémů s manipulací s účtem. Ale nyní je tu formulář, který můžete využít, abyste mohli nahlásit některé z těchto porušení a útoků.

Věděli jste, že pokud se nějaká třetí strana odváží porušit nebo narušit jakékoliv pravidla Google Můj Byznys – spamem nebo opakovaným voláním, aby zaneprázdňovaly váš podnik nebo byznys, například – můžete nyní všechno nahlásit skrze speciální formulář dostupný. Formulář tady je s námi už nějakou dobu od května tohoto roku, tedy alespoň podle WayBAy Machine, ale vypadá to, že spousta lidí z místní SEOkomunity o tom ani netuší.

David Mihm, respektovaný místní SEO, nahrál příspěvek o tomto formuláři akorát včera:

Co je vlastně ta třetí strana? Podle Google je „Třetí strana (Third Party-3P) autorizovaná agentura, která spravuje byznysové informace na Google Můj Byznys pro byznys, který není v jejich vlastnictví. Některé příklady mohou zahrnovat agentury digitálního marketingu, společnosti pro SEO/SEM třetích stran, poskytovatelé on-line objednávek, plánování nebo také rezervací on-line nebo také v neposlední řadě poskytovatel sítě affiliate.

A kdy by měl jeden použít tento nahlašovací nástroj? Google sdělil, že by tento nástroj měli používat jenom ti, kteří si nedokáží ve své situaci pomoci sami nebo nemohou vyřešit problém přímo s danou třetí stranou. Google oznámil, že: „Pokud není možné vyřešit problém, dejte nám vědět použitím možností kontaktu níže,“. Google také sdělil, že: „tým se snaží vyšetřovat veškeré hlášení o porušení nebo narušení pravidel a zabývat se oblastmi, kde se dá ještě zlepšení situace vyřešit přímo s třetí stranou, pokud je to nutné.“

Co vlastně může tento nahlašovací nástroj dělat? Google nabízí celou řadu následujících možností, když nahlašujete nějaký problém:

  • Třetí strana opakovaně volá sama nebo pomocí nějakého bota
  • Třetí strana si zabrala vaše seznamy na Google Můj byznys, aniž byste nějak tento krok odsouhlasili nebo za předpokladu, že z vás tento souhlas dostali za použití nějaké „páky“
  • Třetí strana se prokazuje nějakým vztahem ke společnosti Google, který tam ale není (například, že se jedná o zaměstnance Google nebo že mají oficiální partnerství s Google).
  • Třetí strana tvrdí, že dokáže garantovat top umístění ve výsledcích vyhledávání nebo Mapách.
  • Třetí strana od vás požaduje peníze, aby buď zařadila váš byznys na seznam nebo abyste mohli pokračovat nerušení na Google. (Poznámka: Třetím stranám je povoleno vybírat poplatky za udržovací práce, ale Google Můj Byznys je produkt zdarma a nepotřebujete platit žádné poplatky, abyste měli svůj byznys vedený v seznamu.)
  • Třetí strana se nijak neštítí klamavého či útočného marketingu a praktik prodeje (například zde patří pohrůžky snížení hodnocení pro váš byznys apod.)
  • Třetí strana není transparentní s jejími klienty (například nikde nejsou uvedeny různé poplatky, které poté třetí strana vyžaduje, selhání poskytnout shrnuté data z Google Můj Byznys apod.)
  • Třetí strana reprezentuje vaše nepřesné byznys informace na Google Mapách.


Kde bych se mohl dozvědět více o pravidlech? Google má docela velký dokument, kde jsou veškerá pravidla vysvětlena.

Co na tom záleží? Google Mapy a Google Můj Byznys má reputaci místa, kde je velmi lehké se na někoho zaměřit, obzvláště pro spammery. Tento nástroj hlášení ale dává těm „dobrým chlapcům“ trošku více munice na boj proti těm „padouchům“. Pokud tedy někdo zneužívá nástrojů proti vašemu byznysu nebo proti byznysu vašeho klienta, tohle je přesně ten formulář, který můžete vyzkoušet, aby se vám dostalo nějaké pomoci přímo od Google podpory.