Nikdo, dokonce ty nejschopnější podnikatele nevyjímaje, neuspěje na internetu se svým byznysem, pokud podcení záležitost, kterou rozhodně podcenit nelze – návštěvnost. Každá nabídka, která se tu má dočkat žádoucí reakce ze strany internetové veřejnosti, prostě musí být objevena dostatkem lidí, a to pochopitelně těch, které zajímá, aby byla využita tak, jak se to předpokládá. Ovšem je faktem, že ať si to přeje kdokoliv třeba i sebevíc, ne a ne dospět do situace, kdy by na svém webu dost návštěvníků, a to těch dělajících zde to, co se od nich očekává, měl. Někdy se nabídka nesetká se zájmem dostatečným, a někdy také s žádným. A to i tehdy, když tomu nabízejícímu připadá jako ta nejlepší ze všech existujících nabídek.
Proč je tomu tak? Velice často z docela prozaického důvodu. Nějaký ten web prostě neodpovídá tomu, co je nastaveno v internetových vyhledávačích, není tudíž těmito vyhledávači dostatečně kvalitně hodnocen a preferován. A když pak ve vyhledávači někdo něco konkrétního a obsahu tohoto webu se podobajícího hledá, možná se mu odkaz na tento web také objeví, ale kdo ví, na jak vzdálené pozici, kam už se ten hledající nedopracuje. Nebo se tam někdy takový odkaz neobjeví vůbec. A pak dojde k tomu, co bývá obvyklou příčinou nízké návštěvnosti webů – hledající lidé navštíví lépe umístěnou nabídku od konkurence, která vyhledávači lépe vyhovuje, a přijde si tak na své jinde.
A aby neměl nikdo z provozovatelů webů tu smůlu, že bude ve vyhledávačích zobrazován vždy jen na nezáviděníhodných a nevyužívaných pozicích, existuje SEO, tedy optimalizace pro internetové vyhledávače. Která se stará lidem o to, aby byly jejich weby co nejvíce odpovídající kritériím, podle nichž je internetové vyhledávače hodnotí. Což je jediný způsob, jak se tu posunout vpřed, tam, kde internetová veřejnost takový web objeví a využije. Což je to, oč na internetu vždycky jde.