Zpátky k základům: Jak kapitalizovat na postřezích z hledání na stránce

Návštěvníci webových stránek zanechávají spoustu pro SEO zajímavých dat, tak je využijte pro vylepšení vašeho plánu pro vývoj obsahu.
 
Spousta marketérů selhává při kapitalizaci na jednom z těch nejzákladnějších a nejhodnotnějších nástrojů digitálního marketingu, který mají k dispozici = hledání na webové stránce. Je úžasné, co se můžete všechno naučit o vašich zákaznících na základě toho, co hledali na vaší stránce. Marketéři by měli analyzovat tato data a použít je ke zlepšení samotné zkušenosti na stránce a převést tak návštěvníky do zákazníků a prodejů. Tady je malý návod, jak na to.
 

CO je to vlastně hledání na stránce?

Funkce vyhledávání na stránce pomáhá návštěvníkům internetových stránek hledat informace tím, že zadají specifická klíčová slova nebo fráze. To jim umožní jít přímo k informaci na vaší stránce, což je často rychlejší než prohledávání a pátrání po navigaci stránce.
 

Hlášení Google Analytics

Google Analytics poskytuje hlášení hledání na stránce spolu s hlášením chování návštěvníků, která dovoluje správcům webu a marketérům lépe pochopit, jak vlastně návštěvníci vyhledávají obsah na jejich stránkách.
 
Toto hlášení hledání na stránce poskytuje hodnotné postřehy o vašich návštěvnících, což zahrnuje:

  • Hledané výrazy, které návštěvníci zadávají do kolonky hledání, když pátrají po obsahu na vaší stránce
  • Stránky hledání, ze kterých inicializovali vyhledávání
  • Cílové stránky, které byly zhlédnuty hned po hledání
  • Doba návštěvy po hledání
  • Procento uživatelů, kteří odešli z vaší stránky po hledání

Jak se k tomuto hlášení vlastně dostat?

Abyste mohli vidět, jak lidé hledají na vaší stránce, potřebujete mít povolené hledání na vaší stránce v přehledových nastaveních v Google Analytics.

 

Nejlepší způsob, jak využít postřehy z hledání na stránce

Optimalizujte obsah domovské stránky
Ujistěte se, že vaše domovská stránka splňuje všechny požadavky, které na ni mají uživatelé, a naplňuje jejich potřeby. Identifikujte nejvíce populární termíny hledání na vaší stránce a poté ověřte, že vaše domovská stránka obsahuje takový obsah, který je relevantní pro tato hledání a zahrnuje také ty nejčastější a nejoblíbenější klíčová slova z hledání. To vylepší nejen organické hodnocení, zvýší provoz na vaší stránce a zapojí prospekty tím, že poskytnete informace, které hledají.
 
Pokud data vyhledávání na vaší stránce indikují to, že spousta návštěvníků vaší stránky hledá specifický produkt nebo službu, ujistěte se, že je tyto informace pro návštěvníky velmi lehké najít hned z domovské stránky. Možná můžete i implementovat nějaký slider na domovské stránce, nějakou obsahovou funkci nebo prominentní odkaz, který by ulehčil navigaci pro uživatele, kteří by se tak mohli dostat přímo k produktu či ke stránce řešení.
 
Identifikujte dodatečné potřeby obsahu
Na základě interního vyhledávání na vaší stránce můžete identifikovat také témata, která jsou pro zákazníky důležitá. To vám dovolí trošku přizpůsobit vaší stránku a váš plán obsahu, aby splňoval potřeby zacíleného obecenstva vaší stránky. A hlavně, analýza hledání na vaší stránce vám dovoluje identifikovat obsahové mezery a generovat tak obsah přesně takový, který je co možná nejvíce relativní zájmu návštěvníků. Například, můžete zjistit, že vaše stránka je primárně zaměřena na produktový obsah, zatímco spousta návštěvníků vašeho webu hledá informace spojené s podporou a službami. Hledání na stránce poskytuje velmi praktická data, přímo od návštěvníků stránky, která vám mohou pomoci upřednostnit jisté části vašeho plánu na vylepšení stránky a ospravedlnit tak vytvoření dalšího obsahu, který se bude specificky zabývat podporou a službami.
 
Zlepšete navigaci na stránce
Nenuťte návštěvníky vaší stránky, aby bezmezně prohledávali a bezcílně pátrali po obsahu, který hledají, když můžete vše zařídit tak, aby to bylo lehce dostupné skrze vaši navigaci stránky. Data hledání na internetu poskytují velmi důležité nápovědy, co se týče nejvíce hledané informace na vaší stránce. Ujistěte se, že návštěvníci mohou rychle najít a mít přístup k tomuto obsahu z dobrých možností navigace. Obsah, který je nějak spojen s oblíbenými hledáními, by neměl být zahrabán někde hluboko na vaší stránce, což nutí vaše návštěvníky, aby museli kopat pěkně hluboko a rozličnými způsoby, proklikávat se přes spoustu stránek před tím, než najdou to, co hledají a chtějí. Na základě výše zmíněného příkladu, služby a podpora by měly být pravděpodobně zahrnuty někde do základní možnosti hned v hlavní navigaci vaší stránky.
 
Vylepšete výsledky hledání na stránce
Pokud vaše analýza indikuje to, že velké procento všech uživatelů, kteří hledali na vaší stránce, okamžitě opustí vaší stránky hned po vyhledání – možná je čas podívat se na vaše interní výsledky vyhledávání na stránce. Doporučujeme, abyste zhodnotili na vaší stránce hledání pro ta nejzajímavější, nejoblíbenější a nejčastější témata/klíčové slova a tak nějak shrnuli výsledky. Má vaše stránka odpověď na otázky, které ji návštěvníci pokládají? Umožňuje funkce hledání na stránce najít relevantní obsah? Je jednoduché navigovat se na stránce a ve výsledcích hledání? Načítají se správně výsledky na různých zařízeních a v různých prohlížečích?
 
Pokud nejste vůbec spokojeni s výsledky, budete potřebovat:

  • Udělat kompletní revizi obsahu stránky, abyste jej lépe propojili s hledáním návštěvníků
  • Se ujistit, že obsah vaší stránky je optimalizovaný, a to zahrnuje také tyto oblíbené termíny hledání na stránce
  • Pořádně prozkoumat vaše interní výsledky vyhledávání a algoritmus hledání, abyste lépe pochopili, jak jsou vlastně výsledky hledány

 
Zvolte si a vylepšete cílené stránky
V hlášení hledání na stránce můžete selektovat primární stránku, která bude cílovou stránkou hledání, tedy zvolit stránku, na kterou budou uživatelé směřováni po skončení hledání.
 
Zkontrolujte vaše cílené stránky a ujistěte se, že tyto stránky poskytují uživatelům obsah, který hledají. Zlepšete vaše stránky s relevantními odkazy a různými funkcemi, abyste to udělali návštěvníkům daleko jednoduší v dalším pátrání či pohybu na stránce, aby získali informace, které potřebují a aby vás případně i mohli kontaktovat.
 

Jak analyzovat data hledání na stránce?

Doporučujeme, aby správci webu a/nebo marketéři vyvinuli nebo zavedli hlášení hledání na stránce speciálně upravené pro vás. Můžete vytvořit vlastní hlášení pomocí následujících metrik:

  • Medium = kanál, odkud návštěvník přišel
  • Přistávací stránka = na které návštěvník skončil
  • stránka hledání = stránka, na které iniciovali své hledání
  • hledaný termín = žádost hledání, kterou zadali
  • Konečná destinace na stránce = stránka, která byla navštívena poté, co hledali na stránce
  • Celkové unikátní hledání = počet unikátních hledání uskutečněných pro daný hledaný termín

 
Toto vlastní hlášení slouží jako trychtýř hledání na stránce a ukazuje vám, jak se uživatelé, kteří hledají na vaší stránce, na ní také pohybují. Tady je malý příklad cesty uživatele na jedné stránce:

Neignorujte uživatelovi nápovědy pro obsah

Vaši návštěvníci stránky mohou zanechávat velmi důležité nápovědy pro vás skrze data hledání na vaší stránce. Použijte tuto stopu drobečků, abyste se dozvěděli více o potřebách vašich zákazníků, abyste zlepšili celkovou zkušenost uživatelů s vaší stránkou, rychle a lehce poskytli hledajícím informaci, kterou hledají a vylepšili váš plán vývoje obsahu. Určitě neusněte na vavřínech a nenechte si ujít všechny tyto důležité a základní nástroje, které máte přímo pod rukama: Hledání na stránce!